De que serveix copiar un quadre?

Divendres passat es van alinear els planetes, es va obrir el cel i mentre sonava música celestial va aparèixer davant meu una tarda sencera LLIURE per a mi sola. La cuina, la compra i la neteja es pegaven per apoderar-se de la meva tarda però les vaig enviar les tres a pastar fang i me'n vaig anar a veure la expo del Sorolla que hi ha a Barcelona al Palau Martorell.

Dibuixar als museus sempre genera curiosos i comentaris, la gent no es talla i a mi m'agrada:
"Oh genial, millor que el de Sorolla!"


"Això és aquarel·la? Tu saps pintar amb aquarel·la?"


"I aquest per què el copies? si és molt lleig! està mal marit no trobes?"


"Aquest sí que m'agrada, estic buscant una secretaria, hi estàs interessada?"


"Però tu imites el traç del Sorolla o ho fas com a tu t'agrada?"

Quan he arribat a casa el meu marit m'ha preguntat - "Però de què serveix copiar un quadre?" - Doncs per passar una bona estona i de passada aprendre alguna cosa, del quadre i de la gent.

Comentaris