Les excursions de l'estiu (III)

[Gran Paradiso] La sortida estrella de l'estiu. 4061m! Vam començar a caminar a les 4h de la matinada amb els frontals (espectacular!), quan es feia de dia arribàvem a la glacera (moment d'encordar-se) i cap a les 10h érem a la cresta final cap al cim... quin enrenou, l'aglomeració que hi havia era com "El Corte Inglés" el primer dia de rebaixes. Tothom s'havia acumulat al tram final, molt més delicat que no pas la patejada per la glacera. Amb paciència, varem esperar el nostre torn per fer cim. En Ferran i en Ricard intentaren acostar-se fins la Verge (la Madonna), però els guies italians monopolitzaven el pas i estava impossible. Ens vam conformar amb quedar-nos a 3 metres del cim.  Una foto ràpida i avall que fa baixada.  A quarts de 5 arribàvem al refugi rendits. Com a recompensa: un brindis amb Genepí i un bon plat de pasta al pomodoro. SALUT!

[Bivac al cim del Puigllançada] Tant fer muntanya i mai havia dormit al ras! L'últim cap de setmana d'agost varem decidir posar-hi remei. Vam arribar al cim just a temps per veure la posta... moooolt bonic. Després ens vam instal·lar al nostre refugi improvisat, vam sopar una mica mentre anaven sortint estels i s'encenien les llums dels pobles i després,  a dormir. Uf quin fred! Juraria que estàvem a 0ºC... però tenir la via làctia a sobre era impressionant, si hagués pogut hagués dormit amb els ulls oberts. El matí va ser tant o més bonic que la posta i en llevar-nos vam descobrir que una colla d'isards dormia ben a prop nostre (jo creia que eren més matiners...). En resum, una experiència totalment recomanable.